grijze vrijdag

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sat Apr 15 03:19:23 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vanavond is er paniek uitgebroken op de beurs in Amerika, gevestigd aan de
Walstraat aldaar. De index is met 600 punten gekelderd. Nina Brink krijgt
navolging. Eerder heb ik al mijn aarzelingen geuit over het makkelijk scoren
van geld en/of vermogen via de aandelenhandel en er wat -uit persoonlijke
ervaringen gehaalde-voorbeelden van gegeven. Sommigen onder U vonden mij
maar dom; met een juiste combinatie van beleggingen in fondsen en
clickoperaties, al dan niet met derivaten en putopties, waarop je dan ook
nog als schrijver kan meedoen, was het altijd safe en rendementsvol. Scholen
in Brabant en waar ook konden dit zonder risico doen. Uit overheidsgeld
verkregen kasgeld zou alleen maar enorm toenemen.

Is dat nu nog steeds zo? Leven we nu echt in een nieuwe economie, of moeten
we toch maar uitgaan van het gezonde boerenverstand?

Een Wollige Tjerk