Jonge Democraten durven de eigen mening niet aan...

Rob Nuijten disegno at XS4ALL.NL
Thu Apr 13 14:17:44 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

William Oosterwijk wrote:

> De mening van Rob Nuyten over het persbericht van Boris van der Ham deel
> ik in geen enkel opzicht. Het standpunt dat de JD uitdraagt is naar mijn
> mening heel genuanceerd en adekwaat.

Beste hr van Oosterwijk, en jonge democraten

De Jonge Democraten zijn zo genuanceerd dat deze aan D66 gelieerde club
terugvalt in de oude rol van D66.... Wat WIL d66 nou eigenlijk zelf?

> heel genuanceerd en adekwaat.

Ik denk dat het niet adekwaat is.
Adekwaat is: 1 + 1 = 2

Ik denk dat men vrees heeft zich aan revolutionaire gedachten te bezondigen.
Men heeft ze wel, maar zal ze direkt zodanig "nuanceren" dat de
meerderheid van nederland en de majesteit weer gerust kan gaan slapen.
Het zal nog wel enige generaties duren en de jonge democraten zullen,
ondanks hun wens tot gekozen staatshoofd geen poot naar de monarchie uitsteken.
Zelfs zegt men: de monarchie zal zelfs verterkt worden door het ontnemen
van het laatste stukje politieke  verantwoordelijkheid.
U doet dus graag iets waardoor de monarchie versterkt wordt!!!

> We mochten eigenlijk verheugd zijn
> dat er zo constructief wordt gedacht in deze aan D66 gelieerde
> jongerenvereniging.

De jongerenvereniging is heel aardig, voor de koningin die zij liever
niet als staatshoofd heeft.

Kunt u zich voorstellen dat uit dit persbericht 2 krantekoppen te halen zijn?
Het CDA zal glimmen bij: "Jonge Democraten willen monarchie behouden".
roenLinks zal gimmen bij: "Jonge Democraten hebben liever gekozen staatshoofd".

Ze zijn beide waar en dat is wat er mis is in het persbericht.
en nu is zelfs toegevoegd: Veel hardvochtige republikeinen bij Jonge Democraten"

Wanneer gaan de Jonge Democraten wel werken aan dat gekozen staatshoofd.
Wanneer en door wie of wat zal de mening van het volk dan veranderd
zijn? Door de Jonge Democraten of door een frisse regenbui?
Op dit moment bevestigen de Jonge Democraten de monarchisten dat zij er
gelijk in hebben dat er geen gekozen staatshoofd hoeft te komen.

groeten van
Rob Nuijten
(De naam is : nuijten, niet nuyten)
Amsterdam