modernisering koningshuis

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Thu Apr 13 10:55:22 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ans, lijsters,

Ans Pieper-Beerlage schreef:
>Wim wist, althans hij kon weten dat er bij D66 wel animo was voor een
>discussie over deze zaak.
>Zou hij niet via een slimme geheime strategische zet D66 hebben opgewarmd om
>de zaak eens opnieuw te laten  aankaarten?"

Mogelijk. Alhoewel de PvdA natuurlijk ook al intern bezig was met dit
onderwerp.

Ik denk overigens dat D66 dit onderwerp 'zelf' naar buiten heeft gebracht.
Het past ook wel bij ons en levert, denk ik, toch wel een positief beeld op.
Kijk naar de pers: tot voor kort waren we de kleinste regeringspartij zonder
eigenlijke macht; nu worden we al weer meer beschreven als de rebellenclub.
Dat is hetzelfde, alleen wel met een positievere uitstraling.

Overigens ben ik bang dat het in het huidige bestel niet 'hoort' om als
minister (en zeker niet de MP) zonder overeenstemming met Hare Majesteit dit
soort zaken naar buiten te brengen.
Mocht jou theorie kloppen, dan hoop ik dat dat, voor ons imago, nooit naar
buiten komt ;-)

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl

Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.