Met Thoms standpunt koningin oneens - bij verkeerde club ?

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Wed Apr 12 21:59:33 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 23:11 12-04-2000 Wednesday , constantijn dolmans wrote:

>Een citaat uit het programma zoals aangenomen op de D66 ledenvergadering van
>december 1966 (ik was zelf toen nog in de maak):
>"De partij is echter wel van mening dat in een radicale democratie de koning
>geen rol behoort te spelen bij de vorming van een regering. Iedere
>beïnvloeding hierop behoort te berusten op de wil van de kiezers".

"De Partij" Vindt...Dit is achterhaalde en ietwat Stalinistisch aandoende
retoriek. `De Partij' is in feite echter een verzameling zelfstandige
denkende, samenwerkende volwassen individuen, die een gezamenlijk doel
nastreven, en daarover kritisch van gedachten wisselen. "De Partij" in
ppragrammatische zin (zoals hierboven aangehaald)  is een abstractie...en
aan het gezag van dit soort abstracties wens ik me niet kritiekloos te
onderwerpen. Meningen graag, en tegenmeningen. Discussie graag, en
inhoudelijk debat. `De Partij' kan me  gestolen worden als ik me eraan dien
te onderwerpen.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl