Thom, de D en de monarchie

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Wed Apr 12 11:56:51 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

(........)
>  Het is dan in mijn ogen ook
> erg goedkoop om mensen regentesk te noemen wanneer ze een standpunt innemen
> wat niet overeenkomt met het jouwe.
Dat zou ook erg goedkoop zijn. Het gtaat mij dan ook absoluut niet om de
inhoud van het standpunt. Dat verhaal is heel genuanceerd. Maar wat je
nu ziet gebeuren is dat er een oneigenlijke discussie ontstaat over de
vraag voor of tegen de monarchie. En dan blijkt zoals met alles dat de
meningen binnen D66 behoorlijk verdeeld liggen (gelukkig!!!, want juist
uit het tegen elkaar zetten van verschillende ideeen komen nieuwe ideeen
en visies tot stand). Volgens mij zit Thom nu in een lastig parket, want
zo op het eerste gezicht lijkt zich een tendens af te tekenen dat voor
veel D66-ers er best wel op meer mag worden ingezet dan op modernisering
van de monarchie. Volgens mij was het best wel handig geweest als dat
duidelijk was geweest voor het interview.

inhoud van een
> standpunt gediscussieerd worden, Thom heeft ook duidelijk aangegeven dat hij
> die discussie wil aangaan in de komende tijd. Echter, vind je dat een
> standpunt altijd eerst in de partij volledig bediscussieerd moet zijn alvorens
> het naar buiten te brengen, noem dan eens een paar oplossingen hoe je dat zou
> willen.

Tja. In ieder geval anders. Misschien moeten we daar maar eens een
discussiegroepje over beginnen ;-))
Cathja Maas