Volkssoevereiniteit

B.Buma stractic at EURONET.NL
Wed Apr 12 00:07:52 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zoals al gesteld, de discussie is gelopen.
Tenzij we D66 door over dit onderwerp door te discussieren definitieve
schade willen toebrengen.
Ik ben het eens met diegenen die kritiek hebben. Hartgrondig zelfs. Maar in
dit geval kan het niet meer.
Laat lopen...... maak je geen zorgen........ er vloeit geen bloed uit.

Iets heel anders is hoe we nu eigenlijk als D66-ers tegen radicale
democratie aankijken. Misschien begint dat wel bij on ze eigen interne
democratie. En daar ben ik (met blijkbaar vele anderen, in ieder geval op
deze lijst) niet gelukkig mee. Als we met een beetje discussie al te horen
krijgen dat we bij de verkeerde partij zitten ??? Constantijn, hoe haal je
het in je hoofd !

Maar misschien heb je wel gelijk. Ik hoor de laatste tijd vaker dat we voor
echte radicale democratie een nieuwe partij nodig hebben.
En voor alle duidelijkheid, en dat hoort écht bij de D66-waarden, radicale
politiek houdt zich níet bezig met de uitbreiding van de macht van politici.
Helaas blijkt steeds vaker dat D66 politici denken dat zij de wil van het
volk vertegenwoordigen.
Het probleem waar politici (ook D66-ers) zich mee bezig zouden moeten houden
is de legitimatie van de politiek zelf.
(Niet die van de Koningin).

I am not a happy active member,
en dat gebeurt me helaas steeds vaker.