Partij-Referendum graag (was: functie erfelijk staatshoofd)

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Apr 11 13:13:10 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:00 11-04-2000 Tuesday , Raimond wrote:

>Nederlanders roepen wel van democratie, maar ze zijn het niet. Het is in
>grote mate een zelfingenomen volkje dat voor de medemens maar een stevige,
>regenteske hand nodig vindt. Alleen -
>de praktijk is toch democratisch, omdat streng handhaven geld kost, en
>gedogen goedkoper is of lijkt.

De enige die van democratie roept in dezen is d66 en Thom de Graaf. Het is
overigens behoorlijk arrogant voor `Nederlanders' te spreken. Die kunnen
wel voor zichzelf spreken. En die hebben gesproken: een overgrote
meerderheid wil het vorstenhuis en de huidige constitutie handhaven. D66
spreekt dus alleen namens zichzelf, en dan alleen nog namens het
republikeinse deel in de partij. Democratisch? Nee, dus. En die harde
regenteske hand kunt u eerder zoeken en vinden bij de top van de PvdA en
bij enkele kopstukken in andere (regerings)partijen.  Het wil maar niet
doordringen dat de Koning nauwelijks macht heeft. En het beetje macht dat
er is wordt aangewend in tijden van `sine regno'.

---> Verzoek: mag er een intern partijreferendum komen over deze kwestie?
Ik vraag me af hoeveel D66-leden achter de uitspraken van TdG staan.  <---

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl