WOR/MR

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sun Apr 9 21:16:07 CEST 2000

Ramon,

Voorzover ik het weet, bestaat deze mogelijkheid, de medezeggenschapsraad omzetten in een Ondernemingsraad ex de Wet op de Ondernemingsraden, althans voor het HBO er al. Zelf ben ik secretaris van de MR van de HES in Rotterdam, en verzet me tegen deze omzetting. Bij een OR hebben de personeelsleden hun de door de wet gegeven mogelijkheden, om het beleid van het College van Bestuur te controleren, maar de studenten niet meer. Deze hebben echter ook heel zinnige kritiek op de dagelijkse organisatie bij een middelgrote school (toch altijd nog meer dan 300 fte's en 5000 studenten), en ook al blijft de bemensing een lastig probleem, ik vind niet dat je deze hun inspraakrecht op die manier mag ontzeggen. Als het puur over personeelsaangelegenheden gaat, houden we een aparte vergadering onder de naam PMR (oersoneelsmedezeggenschapsraad).

groet,

Tjerk