AW: Re: AW: sleutelcongres

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Sep 23 12:08:05 CEST 1999

At 11:59 23-09-1999 Thursday , Chido Houbraken wrote:

>Plezierig dat je dit er uitgelicht hebt en daar het hele Sleutelcongres
>aan hangt.
>Wat een waardeloze manier van berichtgeving lezen. Je lijkt wel een
>journalist !

De essentie van mijn reactie: politici (in spé) hebben de neiging
publiciteit een veel te grote betekenis toe te kennen. Dit is geen
vermoeden maar een concrete ervaring. Politici zijn vaak verslaafd aan
media-aandacht en partijen proberen vaak alles, echt alles, in het werk te
stellen om media - aandacht te krijgen. Naar mijn bescheiden mening is dit
tragisch. Tragisch voor politici als mens (verslaving is nooit leuk, maar
het wordt dubbel pijnlijk als iemand in het openbaar zijn/haar verslaving
uitleeft) en tragisch voor partijen: ze neigen ernaar hun bezieling en
principes op te offeren voor media aandacht en macht. Trek je mijn kritiek
niet te persoonlijk aan: ik twijfel niet aan jouw en andermans goede
bedoelingen: ik vind en vond dit congres, het idee erachter, zeer goed. Ik
lichtte alleen jouw verhaal over `hoeveel nieuws'  eruit omdat zoiets me
lichtelijk irriteert. Excuses voor de ietwat kritische toon. Eronder zit
gewoon zorg, meer niet.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl