monarchie

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Thu Sep 23 09:57:49 CEST 1999

Vooral voor Vincent Nijhof
Je schrijft: "De monarchie blinkt waarlijk in nationalisme"
In onze democratie is de koning onschendbaar en de minister
verantwoordelijk. Het is dus grote onzin om te doen alsof de monarchie iets
met nationalisme te maken heeft. Het is het paarse kabinet dat al deze
dingen verzint en daar maakt D66 toevallig deel van uit. Voor zover je
kritiek hebt - en wie heeft dat niet? - zal deze zich dus moeten richten op
de regering en/of de volksvertegenwoordiging. Persoonlijk erger ik me al
sedert het regeer-accoord aan de ongelooflijke domheid die de politici ten
toon spreiden als het over de Nederlandse defensie gaat en mijn oordeel is
er na de troonrede bepaald niet milder op geworden maar ik kan dat toch
moeilijk aan het staatshoofd in rekening brengen. De Grave is de
eerstverantwoordelijke en Van 't Riet zijn trouwe paladijn. Daar zullen we
bij de komende verkiezingen in de Kop van Noord-Holland iets aan doen, reken
daar maar op.
Joop Swarte