Motie om 'plakkers' te weren

Guido Koppes guidokoppes at YAHOO.COM
Wed Sep 8 14:24:32 CEST 1999

Zit iets in, vindt ik eigenlijk. De motie om vertegenwoordigers
na twee periode te 'weren' en onderaan de lijst te plakken.

Maar ik vindt wel dat je zo ervaring en het effect van het
bekende gezicht naar de kiezer teniet doet. Het zogenaamde
"H.A.F.M.O.-Effect' heeft ons altijd erg veel stemmen opgeleverd
juist door het feit dar Hans van Mierlo meer dan twee perioden
in de kamer actief was.

Maar ook iets practisch tegenover het principiele: waar haal je
de mensen vandaan om na iedere verkiezing pakweg de halve
fractie te vervangen? Hebben wij zoveel mensen in huis met de
steeds teruglopende ledentallen?

Gegroet Allen

===
Guido Koppes