betuwelijn

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Fri Sep 3 15:12:56 CEST 1999

Bas en Greetje pleiten voor het stoppen met de Betuwelijn.
Zoals velen wel zullen weten ben ook ik al heel lang geen
voorstander van dit plan. Inderdaad vallen nu alle argumenten voor
weg onder het plan. Ook de financiele hulp van het bedrijfsleven zal
niet komen (ze zijn niet gek). Het wordt inderdaad hoog tijd om te
stoppen. Laat de D66-fractie op tijd het tij keren. Zoals ik al eerder
gemaild heb. Het gaat om veel geld dat goed op andere plekken
gebruikt kan worden. De rapporten gemaakt door het ministerie, die
eigenlijk al afgemaakt werden door wetenschappers, waren al te
positief. Met de laatste ontwikkelingen moet het toch mogelijk zijn
om ook onze politici te overtuigen van dit vreselijke staaltje van
bolstering (we zijn er mee bezig en dus is het goed).

Wordt het niet eens tijd voor de fractie om iemand in dienst te
nemen die de rapporten van ministeries en andere
belanghebbenden eens bekijkt. Ik snap dat politici alleen tijd
hebben om de conclusies te lezen. ik hoor veel om me heen (ook
van mensen op adviesbureaus) dat de "overheid" inderdaad vaak of
verkeerde conclusies krijgt of zelf trekt. En zelfs financieel
(Rijkswaterstaat) bedonderd wordt.

> De betuwelijn staat weer ter discussie. Mooi ! het zou tijd worden. Reeds
> enkele maanden geleden gaf ik aan dat ik vond dat er geen behoorlijke
> argumenten meer over beven *VOOR* het aanleggen van de betuwelijn. Een voor een
> worden de argumenten 'om zeep geholpen'. Economisch gezien is de lijn niet
> zo rendabel als voorspeld, milieu-voordelen zijn te verwaarlozen, etc etc
>
> Ik vind het dan ook goed dat het debat heropend wordt. Het feit dat er al veel
> gled gespendeerd is aan dit project mag NIET de beslissende factor zijn om 'm
> [...]

Groeten,
Joris van den Wittenboer

In de politiek zegt men beginselvast als men zetelvast bedoelt. (Greshof)