Oranje en rechts-extremisme

henk vreekamp vreekamp at POBOX.UU.NL
Thu Sep 2 10:22:14 CEST 1999

Beste niet-zingende lijsters,

Als eenvoudig republikein moet me toch van het hart dat het Koninklijk Huis
toch wel erg vaak in rechtsextreme kringen haar broedplaats zoekt:
Bernhard bij de SS, Claus bij de Hitlerjugend en domkop W.A. bij de
offspring van Argentijnse dictatuurhelpers (daarvoor bij een notoire
belastingontduiker en wapenfanaat).

Als tegenwicht verspreidt men dan immer het gerucht dat Beatrix PvdA stemt
of daarmee sympatiseert, omdat de PvdA veel betrouwbaar het royalisme steunt
dan bijv. de VVD. Maar het referentiekader duidt toch in heel andere
richting.

Zo, en nu geef ik mijn koffiekop een kus.

Henk Vreekamp, Utrecht