tweedeling en effiency

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Wed Sep 1 15:43:22 CEST 1999

Guido Koppes wrote:

(.......)

>  Maar dat men nog steeds
> denkt dat de gezondheidszorg nog efficienter kan
> werken verbaast me.

Volgens mij ontstaat de verwarring en de schijnbare tegenstelling van
meningen door een andere invulling van het begrip "efficiency"
Ik kan me niet voorstellen dat iemand denkt dat het nog efficienter kan
in de zin van goedkoper, met minder mensen en middelen.
Maar wel in de zin van beter georganiseerd b.v. door niet per ziekenhuis
maar regionaal te kijken. Of in de zin met een beter gebruik van
middelen: b.v. door ook 'savonds en in het weekend operatiekamers te
gebruiken c.q. poliklinieken open te laten zijn
Cathja