RB (was Re: EvdM)

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Sep 1 09:51:26 CEST 1999

Ramon Barends uitte de woorden:

> Wat mij betreft is dit de laatste bijdrage op de mail van EvdM op dit
> onderwerp.
>
> Nettiquette: ja, daar ben ik bekend mee !

Ik betwijfel het. Om een paar recente zaken aan te halen:

- Je wilde niet geloven dat signatures kort dienen te zijn
- Je crosspost (ondanks vragen dat te laten) regelmatig op JD en D66
  lijsten terwijl dat niet nodig is.
- Quoten doet men inderdaad bij voorkeur middels de '>' methode
- Persoonlijk geadresseerde mail naar de lijst sturen is inderdaad
  not-done. Ook dit is al vaker aan je verteld maar je doet het nu zelfs
  met een mailtje dat daar op wijst :-(

Enige URL's om je eens te orienteren:

http://www.kinkhorst.com/usenet/NL/docs.html
http://leerquoten.monster.org/
http://www.albion.com/netiquette/

> Ik wil je, Erik, een ding meegeven: Na 3 of 4 van dit soort mail kan iemand
> ook geirriteerd raken...

Zorg dan dat het voortaan niet meer nodig is. Wellicht kan ook de
lijstbeheerder enig licht in de zaak werpen en bijv. aangeven hoe lang
het duurt alvorens iemand het te bond heeft gemaakt en naar een 'read-only'
status verbannen dient te worden.

Met vriendelijke groet,