Nederlaanderen, (Was: IJzeren Rijn )

Jan Van Reusel Jan.VanReusel at PING.BE
Wed Oct 27 23:08:14 CEST 1999

sorry, maar ik denk dat het vlaams blok er niet zo op gebrand is om
nederlandstalig belgië te laten "opgaan" in nederland;
daar zijn "de nederlanders" waarschijnlijk toch iets te losbandig en te
liederlijk voor.....
dat zou natuurlijk veranderen als er een sterk "nederlands blok" zou zijn
dat enig uitzicht zou hebben op regeringsmacht....
maar nu zijn "jullie allemaal" waarschijnlijk iets te links, te progressief
en zéér promiscue.

wat betreft het recht van belgië om te bestaan,
ik vind eigenlijk dat de tijd van de natie-staten zijn langste tijd heeft
gehad,
ik vind dat nederland en duitsland en andere staten eigenlijk ook moeten
ophouden te bestaan,
langzaam maar zeker,
moeten die extreem-rechtse rakkers eens een ander thema zoeken om mee te
kunnen scoren

dat belgië eigenlijk niet had moeten bestaan en nederland bijvoorbeeld wèl
vind ik een weinig interessante historisch-filosofische boom
in het licht van het voorgaande,
het is nu eenmaal zo geweest, en daar hebben we mee leren leven,
het had zijn voor- en zijn nadelen,
maar moet ons decor maar eens herschilderd worden
(en liefst ook een "ruimer" decor)

kunnen we ook eens praten over een zinnige taakverdeling tussen de diverse
zeehavens
en een beetje evenwichtige verbindingen met het "hinterland"

jan van reusel
eisden-maasmechelen
limburg belgië