Waar is de lijstbeheerder (Was: meningspeiling)

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Oct 27 20:04:26 CEST 1999

Komt er dan nooit een einde aan het gebazel ???

"Ramon Barends (D66)" uitte de woorden:

> Het klopt, Joris, dat je dit off-list schreef en dat heb ik er dan ook
> netjes bijgetyped.

Dat zal Joris niet ontgaan zijn maar dat was denk ik niet zijn punt. Je
had hem niet eerst geraadpleegd wat hij niet erg vond maar wel even wilde
laten weten...

> En vandaar dus ook dat ik aan 3 andere mensen dacht om -met mij- hier naar
> te kijken.

Die belevingswereld van jou moet toch een waar lustobject zijn voor
psychologen. Dacht je nu werkelijk dat die personen, waaronder een kamerlid
nota bene, tijd en animo hebben om in jouw hotmailaccounts te gaan zitten
vroeten ????

> Daarom heb ik ook de praktische informatie via een ander mailadres gezonden:
> nl. D66Referendum at Hotmail.com

Dit is nog wel het toppunt van ongegeneerde dwarspieperij. Je vindt het
kennelijk volkomen normaal om wanneer iemand maatregelen treft om jouw
epistels te ontlopen deze gewoon met een ander adres te lanceren. En kom
me nu niet met een verhaal dat het hier gaat om post van een geheel andere
aard...

Ramon noemde de lijstbeheerder. Het wordt tijd dat die eens kleur bekend,
dunkt me. Er is al vaker gediscussieerd over de wenselijkheid van enige
spelregels in deze piste doch daar is het altijd bij gebleven. Een uitspraak
linksom of rechtsom zou niet mistaan. Zeker wanneer keer op keer blijkt
dat de discussie hier verzandt in geneuzel en bijzaken door bijdrages van
1 persoon. Aan de ene kant is vrijheid blijheid een groot goed maar aan
de andere kant lijkt mij de kwaliteit, bruikbaarheid en aantrekkelijk van
deze lijst ook een belang hebben.

Ramon wil of kan de bezwaren tegen zijn bijdrages niet zelf erkennen,
zoals deze week weer bleek in twee van zijn reacties op kanttekeningen:
- een irrelevante becommentariering van z'n veel te lange .signature
- het antwoord dat 'iemand' een stelling had geopperd als reactie op het
  dodelijke argument van Mark Giebels tegen het stemboxfenomeen: een
  percentage handtekeningen.

Met vriendelijke groet,