D66 opties

wolter ates wates at EURONET.NL
Wed Oct 20 22:38:42 CEST 1999

Beloning van de Bo-Bo's

Ik ben bang dat  de benadering  het doel niet dient.
Ik denk dat onze voormensen zich te pletter werken, aan inzet geen
gebrek. Ons electoraal succes hangt echter niet van inzet  van mensen af
maar van de aanspreekbaarheid voor de kiezer.
Waar dat door bepaald wordt weet geen mens.
Rosemuller een schichtige manipulator, maar een reuze succes. Premier
Kok een fantasieloze droogkloot, de populairste politicus van het land.
Wie het weet mag het zeggen, maar naar mijn idee hebben inzet en
beloning er niets mee te maken.
Wat niet weg neemt, als onze gewoonte is dat onze Bo-Bo's een
procentuele afdracht doen, en dat is het. Dan moeten ze het ook wel
doen. Er zal dus in elk geval een manier gevonden moeten worden om  die
afdracht als weegfactor bij de volgende lijstvolgorde bepaling te kunnen
laten gelden, denk ik.
Uitzondering natuurlijk de niet afdragende politiker die ons 40 % van de
stemmen bezorgt.

Groet, groet
Wop