onderzoeksrapporten

wolter ates wates at EURONET.NL
Mon Oct 18 13:12:11 CEST 1999

Hallo belangstellenden,
Ik herken dit probleem, zit vaak met twijfels. B.v. nu over
devarkensmest. Het nitraat - nitriet gehalte in het opgepompte
drinkwater begon te stijgen, de waterleiding  maatschappij (WML) moest putten
sluiten en heeft in de afgelopen 3 jaar is in Limburg voor 300 Mjn
geinvesteerd om een nieuwe trap aan de waterzuiveringen te hangen om de
nitriet- nitraat er uit te halen. Kosten gebruiker i.p.v. de vervuiler.
Dat was al erg genoeg, nu komt Brinkhorst met z'n nieuwe varkenswet  en
rond de kamer discussie vorige week loopt de pers helemaal vol met
geciteerde uitspraken van de Universiteit in Wageningen en  handen vol
professoren, onderzoek buro's en what have you, die allemaal zeggen ,
die nitraat komt niet van de varkens, dat zit er al millioenen jaren.
Nou zal het wel allebei waar zijn, maar de oplossingen die Joris
aandraagt helpen in zo een geval dus niet. Blijft de vraag, hoe krijg je
een betrouwbaar advies. De lobby input er uit gezeefd.

Groet,