studentgegevens en de IBG

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Wed Oct 13 12:13:40 CEST 1999

hallo allemaal,
Ik meen me te herinneren dat een tijdje geleden iemand een mailtje stuurde
met het een verhaal over hoe de IBG met gegevens van zijn clienten omging.
Ik heb hier verder niets meer over gehoord behalve dat er vragen gesteld
zouden worden aan de minister. Anders zou de verzender misschien een
rechtszaak beginnen tegen de IBG.
Kan het niet zo zijn dat de bank waar je bijzat wist dat je niet meer
studeerde omdat er geen studiefinanciering meer op jouw rekening
binnenkwam. In dat geval kun je nog wel studeren maar heb je sowieso geen
recht op een studentenrekening. En dat je toen je begon met studeren deze
bank jouw een studentenrekening aanbood kan ook liggen aan het feit dat
een andere instantie jouw gegevens doorstuurt. Er zijn legio bestanden die
ongeveer wel weten dat jij misschien gaat studeren.
Hoe staat het met de vragen en de antwoorden?

Groeten,
Joris van den Wittenboer.

De populair-wetenschappelijke geschriften van onze wetenschappers zijn niet de
uitdrukking van hard werken, maar van het rusten op hun lauweren (Wittgenstein)