OV-informatie gratis, of OV gratis? (6)

Ramon Barends r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Tue Oct 12 04:43:44 CEST 1999

Hoi Mark,

> [...]
>Subject: Re: OV-informatie gratis, of OV gratis?
>Date: Sun, 03 Oct 1999 22:17:11 +0200
>
>Als de OVR VOF het exclusieve recht heeft op de gecombineerde
>informatie van NS en busmaatschappijen, dan kan van een vrij markt
>(concurrentie) geen sprake zijn. In dat geval kunnen we het bedrijf
>beter nationaliseren (beter dan een monopolist) of andere bedrijven
>toelaten op deze informatiemarkt. Bij de tweede keuze ben ik ervan
>overtuigd dat ook voor deze informatievoorziening zal blijken dat de
>dienst gratis moet worden aangeboden op internet om te kunnen

Ik kies voor optie 1 (nationaliseren). Zet maar op de site van V&W
www.minvenw.nl.

>Niet de informatie, maar het vervoer moet gratis volgens Andor. [..]
>
>En tevens Andor, door het (lokale) OV gratis te maken haal je dus
>ook meteen een streep door de potentiele mogelijkheden van
>marktwerking in m.n. het busvervoer. Wat zou dat voor de toekomstige
>exploitatiekosten, klantvriendelijkheid en de kwaliteit gaan
>betekenen? Ik erger me nu al regelmatig dood aan de arrogantie van
>de gemiddelde busmaatschappij en buschauffeur.

Ik denk dat met gratis OV er echt meer mensen in de bus stappen. De bus is
te duur en werkt niet goed volgens de mensen die nu liever in de auto
stappen. Ik heb over het OV en de kwaliteit er van in het kader van de
OV-visie (behandeld in de Raad van 5-10) een stuk geschreven wat ik in mail
nr. 7 als attachment zal zenden.

>Groeten,
>Mark.

Groeten terug,