Alle (o.a. OV-)informatie gratis op Internet regelen bij wet? (5)

Ramon Barends r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Tue Oct 12 04:24:05 CEST 1999

Andor meldde nog: 3-10-99, 17.36

[..]

>??? De andere diensten is bijvoorbeeld het feit dat een bus rijdt en dat
>een
>trein wordt schoongemaakt en een conducteur wordt betaald. Lijkt me
>allemaal
>redelijk belangrijk.

Ja, dat ben ik met je eens, Andor.

>Hm, als het dan perfect werkt... if it ain't broken, don't try to fix it...

??? Leg eens uit....

[..]

>In de eerste plaats is het enige waar uitvoering van de motie in de
>praktijk
>toe zou leiden wel degelijk het de nek omdraaien van het particuliere
>initatief, het zij door ze gedwongen van subsidies afhankelijk te maken,
>hetzij door ze weg te concurreren dmv oneerlijke concurrentie of door ze
>uit
>te kopen. Als overheid kun je namelijk niet de prijzen van een particuliere
>onderneming bepalen. Die jongens willen gewoon winst maken, en en passent
>bewijzen ze de samenleving een diest. Niets mis mee.

De overheid kan wel zelf beslissen om zelf een site a la OVR in te stellen.
Heeft de klant zelfs nog keuze, bij wie hij/zij de info haalt... over
marktwerking gesproken !

>Ja hallo, en de ontwikkeling van diensten via internet helemaal lam leggen
>en Nederland een gigantische achterstand bezorgen in de
>informatiemaatschappij dmv een overigens gelukkig onuitvoerbare wet (een
>Belgisch of - pak 'm beet - Venezuleaans bedrijf mag ook gewoon Nederlandse
>OV-informatie aanbieden op internet).

Daarom lijkt me dit ook niet mogelijk, internetwetgeving lijkt me sowieso
lastig...

>Waar komt die gedachte toch vandaan dat voor informatie niet betaald mag
>worden? Wat is de volgende stap? Alle kranten moeten gratis, omdat goede
>informatie voor alle stemgerechtigden een noodzakelijk goed is?

Dat zou ook leuk zijn :-) !

[..]
>Groet, groet,
>Andor.

Ramon, die nu aan nr. 6 begint (er is wel op gereageert zeg !, dat is wel
leuk overigens)