OV-informatie gratis, of OV gratis? (3)

Ramon Barends r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Tue Oct 12 04:10:08 CEST 1999

>From: wolter ates <wates at euronet.nl>
>Subject: Re: OV-informatie gratis, of OV gratis?
>Date: Sun, 03 Oct 1999 13:38:50 +0200

>"Knip"
>Andor,
>Uit de eerste mailtjes over dit onderwerp had ik begrepen, dat deze
>dienst bestond van subsidies die nu waren gestopt. Naar mijn smaak gaat
>de vraag van de motie dan ook niet verder dan het weer verstrekken van
>subsidie.

Dit dacht ik ook. Als bovenstaande niet juist is, hoor ik het wel.

>Niet het door de overheid overnemen van de functie, maar
>misschien zou de motie dat dan moeten toespitsen.

Suggesties ?

>Verder denk ik dat je
>iets te makkelijk heenstapt over "een paar kwartjes" om de informatie nu
>te krijgen. Dat is net een extra strip van je strippen- kaart af.

Juist, en dus afremmend om van de dienst gebruik te maken. Zo werkt het bij
mij ook bij dat 0900-nummer.

>Het gratis maken van openbaar vervoer is een heel ander onderwerp,

Ook een leuke discussie hoor !

>een
>aantrekkelijke propositie
>en heel nuttig. Ik heb er vele malen gebruik van gemaakt, er zijn nogal
>wat grote europese steden die voor toeristen een dag of weekkaart
>verkopen die alle openbaar vervoer daarna gratis maakt. Nee natuurlijk,
>maar zo voelt het wel. Heel leuk en je laat het wel uit je hoofd om de
>auto te nemen.

Daarom, lijkt mij invoering van een mobiliteitsbelasting niet verkeerd. De
Nederlander is dan wel zo, om te zeggen "ik betaal er voor, dus gebruik ik
het ook". Kijk maar naar de studenten en hun OV-kaart.

>Maar de discussie is niet nieuw, vele malen gevoerd maar de zichtbare
>meerkosten voor de gemeenschap zijn verrassend hoog en de verwachtte
>voordelen voor het  stadsleven zijn niet vooraf te bewijzen en maar
>moeilijk in geld uit te drukken. Dan loopt de dicussie weer dood op de
>centjes.

Toch eens over door gaan ? Wellicht een stelling om in de referendumbox te
doen ???

>Groeten Wop Ates

Groeten terug.

(op naar nummer 4)