AW: Re: Doorzenden

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Mon Oct 4 14:59:32 CEST 1999

>derden zijn derden

>dus D66'ers maar ook anderen
>waarom zou je die nuance willen ?

>groet
>ramon

Dames en heren,

De discussie gaat over het doorsturen van emails sec. en niet over het doorsturen aan niet-D66-ers. De mail van Arjan Stoffels (waar de hele discussie mee begon) was doorgestuurd aan het HB van D66, dus...

Mail op deze lijst is, wat de inhoud betreft, openbaar. Dat wil niet zeggen dat de mail in zijn geheel, of gedeeltelijk geciteerd mag worden voor gebruik buiten deze lijst.
Vergelijk het met de Wet Openbaarheid (van) Bestuur (WOB). Deze stelt dat er, wat betreft de openbaarheid van overheidsdossiers,  onderscheid is tussen inzage in en informatie uit een dossier. Generaliserend kan gezegd worden dat iedere burger het recht op informatie heeft uit een dossier, maar dat alleen de (het) organisatie(onderdeel) die het dossier aanmaakt/beheert het recht op inzage in een dossier heeft. Ergo: 'intern' kan er uit geciteerd worden, 'extern' kan er zonder toestemming alleen maar naar verwezen worden.
Zo ook de berichten op deze lijst. Binnen de discussies op deze lijst kan naar hartelust geheel of gedeeltelijk geciteerd worden uit berichten die op deze lijst gezet zijn. Daarbuiten kan verwezen worden naar een bericht op deze lijst, maar is het niet de bedoeling het geheel of gedeeltelijk te citeren ZONDER toestemming van de auteur.
Deze lijst heeft het voordeel dat het een archief heeft. Als je dus in een mail buiten deze lijst wil verwijzen naar een mail in de lijst, dan geef je de auteur, datum (evt. tijd) en onderwerp aan en de ontvanger van je mail kan het zo opzoeken. Het archiefadres is: www.surfnet.nl/surfnet-diensten. Daarna klik je op listserv-mailinglijsten, dan op archieven, dan op D66. (Er is volgens mij ook een direct adres naar de archieven van de D66-lijst, maar die ben ik even kwijt, hier op mijn werk. Als ik 't weer heb, mail ik 't door.)
Misschien wat meer werk, maar wel duidelijk.

Aan Guido: het is mogelijk om als niet-lid van deze lijst toch post te plaatsen op deze lijst, gewoon via d66 at nic.surfnet.nl. De reactie ontvang je echter niet via deze lijst.

Groet,

Chido Houbraken

Deze email mag zonder toestemming van de auteur alleen *in zijn geheel* buiten de lijst d66 at nic.surfnet.nl geciteerd worden ;-)