doembo platform 1999-2

Herman Beun chbeun at WORLDONLINE.NL
Thu Nov 25 10:08:41 CET 1999

Max Kok schreef:

> Ik wel.
> Zeker sinds het Deense onderzoek waaruit blijkt dat
> voornamelijk de zon verantwoordelijk is voor de opwarming
> van de aarde.

Ik weet welk onderzoek je bedoelt, alleen is het niet zo dat daaruit
iets "blijkt". Dat onderzoek _lijkt ergens op te wijzen_, en dat is
heel iets anders. De conclusies van die Denen zijn onder de
wetenschappers van het IPCC (Intergovernmental Panel on Climate
Change), anders dan bij sommige politici, dan ook bepaald nog niet
algemeen aanvaard.

> CO2 is geen door fabrieken uitgespuwd gifgas, maar een
> noodzakelijke voorwaarde voor het leven dat wij uitademen.
>
> Wat mij in deze wel zorgen baart is het te hoge tempo
> waarin de fossiele energievoorraad erdoor gejaagd wordt
> afgezet tegen het tempo waarin reëele
> alternatieven op de markt komen.

Ja, hehe, daar gaat het ook juist om.

Herman Beun                             Brussel, België, EU
HermanB at bigfoot.com        http://www.bigfoot.com/~HermanB/