[APM OVR]

Marc-Jan mjahne at HOME.NL
Mon Nov 22 17:46:13 CET 1999

Bert Bakker schreef:

> Gefeliciteerd, Ramon. We zullen eens zien wat we kunnen doen. Overigens is de
> motie natuurlijk wel in strijd met de (ook aangenomen) motie, die 75% van alle
> meevallers naar de staatsschuld wil storten :))
>
> Groeten,
>
> Bert Bakker

Beste Bert

Er staat in de motie over de reisinformatie niet dat er overheidsgeld
naar de OVR zou moeten dus ik zie niet geheel waarom dit in strijd zou
zijn met de motie over de staatsschuld. Het is ook maar de vraag of je
dat zou moeten willen, je hebt nu eenmaal de keus gemaakt om het OV te
privatiseren dan moet je denk ik nu niet proberen om een onderdeel
daarvan wederom te nationaliseren. Het moet toch in overleg met de OV
bedrijven mogelijk zijn hen te overtuigen dat het zakelijk gezien
aantrekkelijk is een dergelijke dienst gratis ter beschikking te
stellen, de NS doet dit ook.

Je spreekt over een goed congres, ik heb daar nogal wisselende gevoelens
over. Vooraf is hier al een discussie geweest over de resolutie Burger
en Bestuur, slechts 10 van de 42 punten zou worden behandeld.
Uiteindelijk blijkt dat de gehele resolutie niet is behandeld wegens
tijdgebrek. Van de organisatorische voorstellen hoop ik binnenkort op de
site of deze lijst een overzicht te krijgen van hetgeen is
aangenomen/verworpen/niet behandeld. Bij de behandeling van deze
voorstellen was op een gegeven moment echt iedereen de draad kwijt. Het
probleem was volgens mij dat het HB de gedachte had dat de voorstellen
die niet geamendeerd waren ongeschonden door het congres zouden komen.
Toen echter een van die voorstellen in zijn geheel werd verworpen
ontstonden grote problemen omdat niemand meer wist welke
uitwerkingsvoorstellen nu nog wel en niet behandeld moesten worden. Niet
geheel een vlekkeloos congres dus.

Overigens moet ik zeggen dat de inhoudelijke discussie er wel op vooruit
gaat, na een half uur Actueel Politieke Moties werd door de
congresvoorzitter gemaand tot spoed omdat er anders te weinig tijd zou
zijn voor de organisatorische moties. Het is ook wel schrikken hoor, dat
er op het congres in de zaal een half uur over politiek wordt gepraat.
;-) (nu is het genoeg hoor jongens en meisjes, gauw weer over
organisatie praten)

Verder vond ik het ook een goed congres (in vergelijking met het
voorjaarscongres)

Groetjes

Marc-Jan Ahne