APM: Openbaar Vervoersinformatie !!! [De Groot]

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Fri Nov 19 22:40:19 CET 1999

Dat wist ik dus niet. Ik heb de APM in een latere mail wel in de mail zelf
gezet.

Hierbij nog een keertje:

Politieke Motie Aktueel

Beleidsveld: Verkeer & Waterstaat

Motie: Je hebt informatie nodig om te reizen

De  Algemene Ledenvergadering van Democraten 66, bijeen in openbare
vergadering, op 20 november 1999, te Zutphen,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat:
 de NS een internetsite heeft waar je gratis reisinformatie kunt
bekijken,
 de OVR een internetsite heeft waar je aanvullende
bus/trein/tram/metro-tijden kunt bekijken,

overwegende dat:
 deze sites een goede informatiebron zijn voor gebruikers van
openbaar vervoer,
 de OVR-site vanaf 1 september jl. niet meer gratis is,
 businformatie nu niet meer gratis toegankelijk is en dit reizen met
openbaar vervoer kan hinderen,
 het reizen met openbaar vervoer juist gestimuleerd moet worden,

spreekt als haar mening uit,
 dat er naast treininformatie (htttp://www.ns.nl) ook informatie
over de andere openbaar vervoersmiddelen moet verschijnen op het internet,

en draagt het Hoofdbestuur op:
 aan de Tweede Kamerfractie van D66 te verzoeken hier actie in te
ondernemen,

en gaat over tot de orde van de dag.

===

Vriendelijke groet,
Ramon

P.S.:
Ondersteunen kan nog steeds op het congres zelf, 1 uur voor behandeling
moeten er 5 handtekeningen onder staan.