Geloof en Democratie

Lodder Ing P.H. P.H.Lodder at ATO.DLO.NL
Wed Nov 17 13:45:02 CET 1999

Het probleem met jouw mailtje was dat je niet alleen jouw geloof beleed,
maar tussendoor ook nog iemand opdracht gaf een zin die jou niet welgevallig
was te verwijderen uit zijn signature.

Dat is dus de duidelijke grens tussen beleiden en mensen verplichten ergens
in te geloven. Ik persoonlijk vind de zin in kwestie juist een prachtige
weergave van hoe het christendom, een van de meest moorddadige geloven van
de afgelopen 2000 jaar, bekeken wordt door de ogen van een atheist.

Ook komt in jouw reactie de eeuwenoude arrogantie van het christendom weer
om de hoek kijken. Voor de duidelijkheid: jullie hebben niet het alleenrecht
op God!!

Als jij overtuigd christen ben, dan wens ik jou daarin veel geluk en
levensplezier, echter dwing/dring mij jouw visie niet op. Beleidt hem, ook
in het openbaar maar laat andersdenkenden in hun waarde en probeer hen niet
te beknotten!

Pieter Lodder
Wageningen