Gasboringen

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Wed Nov 17 11:26:21 CET 1999

Hans Drukker schreef:
>De gevolgen van de zettingen door winning in het Groningse Gasveld
>worden door een commissie onder leiding van Dick Tommel bekeken en
>vergoed uit een pot door de concessiehouders.

En hoever gaat die schadevergoeding ? Wordt de dagwaarde of de
vervangingswaarde vergoed ?

(toelichting: in Oost-Groningen zijn redelijk wat goedkope (<100.000 gulden)
huizen. Het herstellen van de schade zal in die gevallen aanzienlijk duurder
zijn dan het compenseren van vermogensverlies).

Voor wat betreft Delfzijl: Ik heb op de borden bij de bouw gezien dat er
meerdere financiers waren. Mogeloijk omdat niet alleen de bodemdaling is
aangepakt, maar tegelijkertijd ook het hele haventerrein een facelift heeft
gekregen.

MVG,
Max Kok