Gasboringen

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Wed Nov 17 11:18:02 CET 1999

Hans schreef:

> 1.De laatste discussie rond de schadeclaims begint echt te getuigen van
> onwetendheid.

Daarom vroeg ik ook naar deze dingen. Ik wist niet dat je niet op deze lijst
mocht reageren als je iets niet zeker wist, of iets wilde weten.....
En ach, ik denk dat niemand op deze lijst altijd over ieder onderwerp even
goed op de hoogte is, er is dus altijd sprake van een bepaalde mate van
onwetendheid. Daardoor is deze lijst ook zo nuttig en zouden meer mensen
(ook bewindslieden) zich hier moeten begeven. Zo kunnen in ieder geval de
D66 leden op dze lijst zich beter verdedigen tijdens allerlei gelegenheden en
het "gedachtegoed" verspreiden. Persoonlijk benadering werkt het beste,
zoals ik al eens eerder geschreven heb. Als leden van D66 zich niet kunnen
"verdedigen" op feestjes etc. dan wordt het nooit meer wat. Dit werd onlangs
ook verwoord in het Regioblad van Groningen door Wijbrand van Schuur (die
daar meer verstand van heeft dan ik). Wijbrand als je meeleest welkom.

En daarom heb ik aan de rest van je betoog weer wel veel. Bedankt.

> [...]
> exploiteren van een winningsvergunning volgend op een
> exploratievergunning voor de Waddenzee is van een andere orde en een
> juridische kluif voor EZ. Maar ook daar zijn andere mogelijkheden om de
> concessiehouder ( NAM en Mobil) tot beperking aan te dringen. Daarbij is
> het goed te bedenken dat alle kosten fiscaal reeds zijn afgetrokken van
> de inkomsten waarna altijd nog een paar miljard gulden per jaar aan
> dividend aan de aandeelhouders is uitgekeerd.( allemaal openbaar en
> bekent bij EZ). Tranen zijn slechts van  krokodillen.
Groeten,
Joris van den Wittenboer.

It is difficult to believe that someone can differ from us
and be right.