Vertegenwoordigers

Arjan Stoffels astoffels at LEIDERDORP.NL
Fri Nov 12 17:36:20 CET 1999

Joris van den Wittenboer schreef:
KNIP
Ik vind het zelfs jammer dat binnen D66 altijd een soort angst is voor
verschillen van mening. Juist de PvdA bijvoorbeeld heeft altijd wel leden
die naar buiten komen met een tegengestelde mening. Dat houdt mensen binnen
de partij (degenen die het daar mee eens zijn) en kan juist verfrissend
werken.

Joris,
Excuus, ik heb mij niet helder uitgedrukt. Verschillende standpunten zijn
prima, graag zelfs. Het probleem zit m.i. echter in het rollebollend over de
straat gaan en voor de radio, in de krant of Vrij Nederland zeggen dat de
fractie/de partij het zo fout doet. Een standpunt uitdragen is wel heel iets
anders. Het verschil zit 'm dus in de vraag: zet je je alleen maar af tegen
het standpunt van de fractie/partij of breng je een eigen standpunt over het
voetlicht? (Wat inderdaad ook een afzetten tegen impliceert, de scheidslijn
is dun, maar de intentie is nogal relevant.)
En wat betreft de PvdA, tja, ik houd liever juist de mensen die het niet
(met elkaar) eens zijn binnen de partij omdat juist dat verfrissend werkt
:-).

Met vriendelijke groet,
Arjan Stoffels

N.B. Technische vraag: als ik mijn posting op het scherm krijg, staat mijn
hele reactie onderstreept en dat leest nogal beroerd. Vast een of andere
nare fout in Outlook. Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen?