Vertegenwoordigers

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Fri Nov 12 16:17:28 CET 1999

Hoi allemaal, een korte reactie op Arjan, slechts over dit ene punt.

> Aangezien 'de' D66-er hoog-opgeleid en bijzonder eigenwijs is en het
> (bijna?) altijd 'beter' weet dan de vertegenwoordiger en zeker niet te
> beroerd is om dat 'beter weten' luidkeels uit te dragen, ontstaat naar
> buiten een beeld van een partij die het met zichzelf niet eens is. En da's
> ook niet erg behulpzaam als je kiezers wilt interesseren. Ruzie maken werkt
> afstotelijk en dan heb ik het nog niet eens over het gegeven dat je dan (als
> kiezer) echt niet meer luistert naar wat iemand te vertellen heeft. Het
> [...]

Volgens mij is dit helemaal niet waar. Binnen D66 zijn mensen juist erg bang
voor conflict en onverdeeldheid uitstralen naar buiten. Ik vind dus helemaal
niet dat D66 naar buiten toe verdeeld overkomt. Ik vind het zelfs jammer dat
binnen D66 altijd een soort angst is voor verschillen van mening. Juist de
PvdA bijvoorbeeld heeft altijd wel leden die naar buiten komen met een
tegengestelde mening. Dat houdt mensen binnen de partij (degenen die het
daar mee eens zijn) en kan juist verfrissend werken. D66 straalt juist een
eenheid uit die het natuurlijk niet is. We zijn het niet allemaal eens. En dat is
ook helemaal niet erg.
Groeten,
Joris van den Wittenboer

There is no substitute for good manners, except,
perhaps, fast reflexes.