congresresolutie

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Fri Nov 12 00:05:58 CET 1999

> [...]
>aan die voorwaarde.
>
>Juist om die reden komen we als Programma Commissie komend congres
>met een resolutie Burger&Bestuur waarin we niet naar bevestiging of
>het laten vallen van de kroonjuwelen streven, maar waarin we een ons
>inziens moderne uitwerking van de radicaal-democratische
>uitgangspunten neerleggen. De resolutie is zoals alle congresstukken
>te vinden op de D66-site <http://www.d66.nl/visie/congres-07.html>.
>(Helaas hebben we als PC nog geen eigen homepage, maar daaraan wordt
>gewerkt. Interactie met de leden zal daarbij uiteraard voorop

................en open vraag.
>Aan ons Democraten de taak om voorop te blijven lopen in deze
>discussie en de positie van de burger te versterken. Die discussie
>begint uiteraard in de partij zelf. Vandaar de resolutie en ruimte
>voor 5 kwartier discussie op het congres.
>
>Groeten,
>Mark.
>
>Lid Programma Commissie D66

Veel waardering voor de resolutie.

Vijf kwartier, alhoewel een prachtige hoeveelheid tijd gelet op het
overladen programma, is natuurlijk veel te weinig om een gedegen discussie
te kunnen voeren over een document dat een zeer hoge informatiedichtheid
heeft en mede daardoor lastig leesbaar is. Een document dat voorts voorzover
ik weet ter discussie wordt gesteld op basis van enkele gekozen punten uit
dat document. De (grote) strekking van de resolutie wordt geenszins
afgedekt.

Ik neem dus aan dat de resolutie burger en bestuur niet kan worden
vastgesteld op het congres. Dát verondersteld immers dat het congres in
staat is om de zaak ordelijk te bespreken en de consequenties te overzien.

Theo