Ziektekostenpremie stijgt 85% per 1/1/2000?

Rembert Oldenboom rembert at EURONET.NL
Wed Nov 10 09:51:15 CET 1999

Ah,

Ik word dus nu door de overheid 'gestraft' omdat ik:

- kleine ondernemer ben die een lager belastbaar inkomen heeft dan
41.600
- alleenstaand ben
- de afgelopen jaren gebruik heb gemaakt van de starters-aftrek van
10.000 gulden - had ik dat niet gedaan dan was ik in 2000 particulier
verzekerd geweest.

Heeft de overheid bewust voor dit scenario gekozen? Of is dit (weer)
een steek die de overheid laat vallen? En wat denkt de overheid
hieraan te gaan doen. Er lezen ongetwijfeld kamerleden mee in deze
mailinglist. Wat denken zij eraan te gaan doen?

Omdat het hier wetgeving betreft, heb ik eigenlijk geen mogelijkheden
om hiertegen in beroep te gaan. Ik zie op dit moment eigenlijk maar
een uitweg: be-eindiging van mijn bedrijf en in loondienst gaan met
een zodanige salariering dat ik bij mijn particuliere verzekering mag
blijven.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Greetz,

Rembert.

(dit bericht mag worden geciteerd door pers, politici enz.)