[kleine zelfstandige.]

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Wed Nov 3 23:56:36 CET 1999

Beste Roeline en Bert,

Geen persoonlijke aanval, maar ik vind het te gek voor woorden om vrouwen
met aleen alimentatie aan te merken als kleine zelfstandige. Waar komt dat
vandaan ?

Of dit voorstel wel zo gunstig is voor de echte kleine zelfstandige waag ik
te betwijfelen. Omdat je als k.z. niet ziek kunt zijn, zijn de premies voor
particuliere k.z. ziektekostenverzekeringen volgens mij lager dan de
ziekenfondspremie.

Wat nu wel een goed punt was geweest, was het terugdraaien van de
vermogenstoets in de huursubsidie. Dit is mede dankzij steun van D66 een
aantal jaren geleden ingevoerd. Daardoor komen nu heel wat kleine
zelfstandigen met een inkomen niet ver boven het minimumloon niet meer voor
huursubsidie in aanmerking. Mensen met hetzelfde inkomen maar verdiend met
behulp van extern gefinancierd vermogen worden daarmee onterecht
bevoordeeld.

Met vriendelijke groet,

Max Kok