Arbeidsmarktpositie ambtenaren en trendvolgers: douane

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Mon Nov 1 09:33:43 CET 1999

Voor de goede orde: ik bedenk me dat dit niet in 1970 geweest kon zijn. Het
moet voor 1969 gebeurd zijn. Ik vermoed 1965.

>Dit begrijp ik niet.
>De douane heeft er toch niets mee te maken of iemand wel of niet Nederland
>in komt?
>Dat is volgens mij een zaak van de marechaussee.

Nu wel. Toen mochten douaniers dat aan de grenspost ook, als ik goed ben
ingelicht. Zeker als je iets in te voeren had (dat was hier het geval).

>Een VN-paspoort geeft tussen haakjes geen moeilijkheden meer.
>Mijn zwager ging er fluitend het land in en uit mee.

Yep. Tegenwoordig is het bekend dat er ook Nederlanders VN-medewerker kunnen
zijn en dat daar een apart paspoort bijhoort. De Nederlandse bijdragen aan
VN-vredesacties hebben aardig aan deze kennis bijgedragen.

>Gebruik je ook al groene stroom?

Nee, hoe kom ik daar aan?

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl

Dit bericht mag niet, geheel of gedeeltelijk, verspreid en/of geciteerd
worden zonder voorafgaande toestemming van de opsteller.