Kabinetscrisis en D66-eisen

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Mon May 31 13:00:33 CEST 1999

C.I.L.Houbraken at DNB.NL wrote:

> Is het niet zo langzamerhand tijd dat D66 (lees: Thom) zelf eisen op tafel
> gaat leggen ?
> De PvdA trekt de discussie alleen richting staatsrechtelijke hervormingen
> en die komen er toch alleen maar halfbakken door, zolang de VVD vasthoudt
> aan het regeeraccoord. Dan liever uit het kabinet.
> Maar dan niet zonder eerst de aandacht gevestigd te hebben op andere
> hervormingen die D66 na aan het hart liggen, zoals goede abortus- en
> euthanasiewetgeving en softdrugsregelingen en nog wat van die dingen. Het
> [...]
hebben wij zelf niet altijd de fout gemaakt om heel eenzijdig de nadruk
te leggen op staatkundige vernieuwing. Hierdoor lijken wij wel heel erg
een one-issue partij. Bovendien ben ik bang voor onze geloofwaardigheid
wanneer we nu op het punt van het referendum uit het kabinet stappen
(wat voor mij niet had gehoeven)en dan ineens ons op heel andere punten
gaan profileren.
Cathja Maas