Jan&Vital, Hoger onderwijs onmogelijk

Broer Benno Broer.Benno at BCG.COM
Wed May 26 14:16:10 CEST 1999

        [[BB's Re:]]
        Even op een rijtje zetten wat voor mij de 'stellingen' zijn op dit
moment
        1 - In principe zou iedereen recht moeten hebben op X jaar studeren,
wanneer hij die jaren neemt moet iemand zelf bepalen, voor of na de 30.
(BB's mail: 14 mei 99). Dit betekent dat iedereen dus de kans krijgt op een
(1) universitaire studie met bijbehorend wetenschappelijk/universitair
denkpatroon.
        2 - Voor financiering van een tweede studie moet in principe zelf
gezorgd worden (zelf betalen, sponsoring zoeken, lenen, oid), tenzij het
hierbij gaat om een korte beroepsgerichte herscholing (BB's mail: 14 mei en
25 mei). Dit zijn inderdaad lagere opleidingen en bedoeld om mensen met geen
perspectief op de arbeidsmarkt op weg te helpen, mensen die willen/moeten
'bijblijven' op een hoger niveau moeten in mijn opinie zorgen dat hun
werkgever daar voor opdraait of anders zelf voor de kosten opdraaien.
        3 - Het instituut eeuwige student is geen mythe (ik ken er zelf
genoeg) en om dat tegen te gaan is stelling 1 prima.

        Ik geloof dat je het eens bent met stelling 1, maar wat is er nu
precies tegen stelling 2, of schets me anders jou specifieke geval zodat ik
me beter kan inleven in de situatie.
        [[BB's Re:]]