INSPRAAK !

Jan Assink assink at EURONET.NL
Wed May 26 07:21:08 CEST 1999

LS,
Tegoedertrouw, geen politicus, noch d66stemmer, toch enkele ideeen:

1) D66 heeft recht op 1 (correctief) referendum (vervroegde
verkiezingen), dat recht zal de PvdA niet van d66 afnemen;

2) Zij moet daar goed gebruik van maken, alleen indien echt nodig dus,
want dit referendum is minder specifiek, en de uitkomst mogelijk voor
meerdere uitleg vatbaar;

3) De mening van de kiezer over het huidige kabinet zal ongetwijfeld
meespelen, en daarmee ook de Bijlmer-afwikkeling; hierbij staat de
competentie van de overheid en parlement/kabinet ter discussie;

4) Tot nu toe hebben d66 en het kabinet (bij monde van oa Kok en Borst)
een verdedigende en commissiekritische positie ingenomen; als dat is om
eea duidelijk te krijgen, prima!;

5) ECHTER als stemmer twijfel ik niet aan de KRITIEK van de commissie en
ook niet aan de COMPETENTIE van overheid/kabinet. Dat verandert, als het
kabinet gaat melden niets met die KRITIEK te kunnen DOEN.

Verder heb ik over referendum en bijlmerlessen ook nog wel concretere
ideeen, maar als niet-politicus houd ik die nog maar even voor me, en
wacht af of mijn stem, niet onder ede, en niet dmv referendum, toch
serieus wordt genomen.
--
Met vriendelijke groet
Jan Assink - Hilversum