de rillingen

Andor Admiraal admiraal at ADN-INTERNET.COM
Sat May 22 03:50:26 CEST 1999

At 03:11 22-5-99 +0200, Rik Jungmann wrote:
>Browsend door de mailtjes kwam ik een pleidooi van Andor tegen om te lijmen.

De goede verstaander heeft aan een half woord genoeg... mijn eisenpakket
voor een geslaagde lijmpoging was van dien aard, dat mijn mail beter als
pleidooi tégen lijmen kan worden gelezen als pleidooi vóór. Immers, onze
coalitiepartners zullen nooit op zoveel mooie D66-plannen ingaan. Maar
toch, we moeten het wel serieus proberen.

Ik vind, dat we nooit een lijmpoging vooraf af mógen wijzen. We staan
tenslotte voor onze idealen. Stel nou dat we meer  van onze idealen kunnen
verwezenlijken in deze coalitie (waardoor we straks minder zetels halen,
maar meer idealen realiseren), dan straks met veel zetels vanuit de
oppositie. Dan zijn we het aan onze idealen verplicht om de eerste optie te
kiezen. Het politieke spel is leuk, maar voor een verantwoordelijke partij
gaat het uiteindelijk wel om de knikkers. Nu doorregeren is electorale
zelfmoord en dat is niet goed voor de verwezenlijking van onze idealen.
Tegenover doorregeren moeten daarom belachelijk veel paarse knikkers staan
willen we dat ten opzichte van onze idealen kunnen verantwoorden.

Bottomline is: ons doel moet niet zijn een zo groot mogelijk D66, maar
democratie, rechtvaardigheid, een gezond milieu en goed onderwijs.

Groet, groet,
Andor.