Programmaraden ex artikel 82k

Ramon Barends r_barends at HOTMAIL.COM
Sat May 22 01:44:54 CEST 1999

===VERZOEK===

Beste democraten (jong en oud),

Op 1 september 1997 is de artikel 82k van de Mediawet van kracht geworden.

In dit artikel staat opgenomen dat er per gemeente een programmaraad
opgericht moet worden, welke gaat beslissen welke TV- en radiozenders er
over de kabel worden uitgezonden. Gemeenten die samenwerken qua
kabelaansluitingen moeten ook samen een programmaraad instellen. Dit kan dmv
een gelijkluidend raadsbesluit.

Ook kunnen gemeenten besluiten samen te werken op vrijwillige basis.

De gemeenteraad stelt de programmaraad in.

De programmaraad is een aantal malen in de media gekomen vanwege de
problemen in Amsterdam met CNN en MTV.

Het Commisariaat voor de Media is de controlerende instantie. Op 1 mei 1998
hadden de programmaraden ingesteld moeten zijn... situatie nu: 313 gemeenten
wel, 234 gemeenten niet ! En ze hadden al uitstel gekregen tot 1 mei 1998 !!

***Mijn vraag aan jullie is de volgende:
- Is er in jullie gemeente al een programmaraad ingesteld ?
- Zo ja, hoe-wat-waar-waneer ?

Willen jullie mij het raadsvoorstel, raadsbesluit en verslagen van
raadscommissies/raad teozenden ? Ik ben bezig met een evaluatie...

Het Commisariaat heeft rapportages geschreven die op te vragen zijn.
   Postbus 1426
   1200 BK  HILVERSUM

Ik hoop iets van jullie te horen/lezen. Alvast bedankt !

Rob Essers heeft een goed gedocumenteerde site over dit onderwerp.
http://www.gaypnt.demon.nl/kabel

Vriendelijke groet,
Ramon Barends,
Postbus 38.318,