Uitstraling De Graaf

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Fri May 21 08:24:14 CEST 1999

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: henk vreekamp <w.j.vreekampdouwes at pobox.ruu.nl>
Aan: d66 at NIC.SURFNET.NL <d66 at NIC.SURFNET.NL>
Datum: donderdag 20 mei 1999 23:18
Onderwerp: Uitstraling De Graaf

>Beste lijsters,
>
>Een anecdote die ik jullie optimisten niet wil onthouden. Over het gebrek
>aan uitstraling / appeal van De Graaf. Op de radio hoorde ik vanmiddag dat
>de paleisbedienden op Huize Den Bosch hem niet herkenden als door Majesteit
>bestelde fractieleider. Ze lieten hem aanvankelijk dan ook niet passeren,
>kennelijk denkend dat De Graaf een of ander ambtenaartje was.
>
>Na het bezoek aan Trix bleek Thomas overigens minder gelovend in de
noodzaak
>van nieuwe verkiezingen. Heeft het erfelijk staatshoofd soms wat in de thee
> [...]

Welnee Henk,

Thom is volgens mij netjes opgevoed en heel erg beleefd, zodat hij Melkert
en Dijkstal gelijk geeft. En de koningin kun je nu eenmaal ook niet
tegenspreken.
Ik heb het vage vermoeden dat hij als een kwajongen een standje van Trix
gehad heeft, zo in de trant van: "foei stoute jongen, voortaan niet meer
doen hoor! En ga nu gauw samen met Hans en Adje de brokken opruimen!"

Ernst Debets
Zaanstad