wiegel

Kaj Leers fender at DDS.NL
Thu May 20 21:10:22 CEST 1999

>Laten we ons maar niet vergissen in de indruk die Wiegel bij de burgers
>heeft gemaakt. Afgezien van bij politici, heb ik de afgelopen 2 dagen niets
>dan lof over zijn optreden gehoord bij de mensen. "Eindelijk een politicus
>die zich aan zijn woord en zijn standpunt houdt" heet het dan. Of "een man
>met rechte knieën".
Ja, maar aan de andere kant hoor ik ook weer veel mensen zeggen dat Wiegel
de schuld draagt van de val van het kabinet. En in de media krijgt hij er
in het algemeen ook fiks van langs, dus de neuzen zullen uiteindelijk over
het algemeen een kant uitstaan, namelijk tegen Wiegel.

>Wie breekt betaalt? Nou, ik geloof er niks van; Wiegel is bij de mensen op
>slag een held.
Nogmaals, dat valt erg mee. Bij een aantal mensen, sure. Maar bij een
groter aantal mensen juist weer niet. Dan had hij ook niet zo arrogant in
de camera's moeten kijken; gezichtsuitdrukkingen bepalen een hoop.

Groeten,

Kaj Leers.