debat

Robert Jan Jonker rjjonker at KNOWARE.NL
Thu May 20 00:12:09 CEST 1999

At 19:21 19-5-99 +0200, J.L. Swarte wrote:
>Ik heb zojuist Thom de Graaf aan het werk gezien in de Tweede Kamer. Ik kan
>niet nalaten te zeggen dat ik zijn betoog uitstekend vond. Geen
>verkiezingsgeleuter zoals Melkert en De Hoop Scheffer maar inhoudelijk en,
>nou ja, gewoon prima
>Joop Swarte

Volledig mee eens; waarschuwing vooraf was helder en duidelijk; reacties
vandaag ook. Uitnodiging aan Melkert om morgen aan een initiatiefvoorstel
te werken prima. Wel doen !!

Misschien moeten we eens na denken of bij het systeem van twee lezingen met
tussentijdse verkiezingen die 2/3 meerderheid nog wel zo nodig en niet erg
statisch is. Het feit dat er tussendoor verkiezingen zijn bij een
grondwetswijziging moet toch ook een voldoende garantie tegen de waan van
de dag zijn.

Robert Jan Jonker
Utrecht