Rekeningrijden

Eric Willem Ertmann e.w.ertmann at STUDENT.UTWENTE.NL
Tue May 18 22:35:13 CEST 1999

Volgens Bas van Gils:
>Ik denk dat de slechte c.q. de verslechterende kwaliteit van het Nederlandse
>openbaar vervoer er mede de oorzaak van is dat slechts weinig mensen kiezen
>voor reizen met het openbaarvervoer. Er rijden simpelweg (veel) te weinig
>treinen, bussen, metro's, trams etc etc. Bovendien zijn deze vaak te laat
en/of
>overvol. Al met al dus niet bepaald een comfortabele manier van reizen.

Daar jij zo te zien net als ikzelf student bent zul je waarschijnlijk wel
weten wat voor ramp het is als je met enige bagage met de trein ergens wilt
komen. Ook zal het waarschijnlijk zijn opgevallen dat het met het OV niet
mogelijk is om ergens te komen. Zo had ik afgelopen weekeinde een
waterpolotoernooi in Utrecht waar ik helaas niet kon overnachten doordat ik
verplichtingen hier in Enschede had. Vervolgens is het voor mij ook niet
mogelijk om dan op zondag weer op tijd daar te zijn omdat de eerste trein
hier uit Enschede pas om half negen! vertrekt.
Ook komend weekeinde doet een dergelijk probleem zich voor. Ik heb een
toernooi in Eindhoven met overnachting op het universiteitsterrein. We
moeten daar zeer vroeg op omdat we met de bus niet naar het bad kunnen
omdat de bussen daar pas tegen de middag beginnen te rijden.
En zo kan  ik nog wel meer problemen met het OV aangeven die mij de auto
injagen.
Ik heb hem alleen nog niet aangeschaft ivm geldgebrek.