Rekeningrijdeni

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.DEMON.NL
Tue May 18 11:48:21 CEST 1999

Bas van Gils uitte de woorden:

> On Tue, 18 May 1999, henk vreekamp wrote:
>
> * Ik ben het met je eens, op een punt na. Ik ben tegen privatisering van het
> * openbaar vervoer omdat inefficient ruimtegebruik dreigt / het gevolg is.
>
> kunt u mij deze stelling uitleggen en de waarheid er van aantonen? Ik ben het
> namelijk niet met u eens. Ik denk dat door privatisering van het
> openbaarvervoer juist een verbetering op zal treden. Doordat het monopolie van
> een maatschappij op wordt geheven, wordt de geleverde dienst aan de marktwerking
> onderhevig. Het is algemeen bekend dat in geval van een marktwerking
> [...]

Het is ook algemeen bekend dat geprivatiseerde instanties kijken naar
wat het beste is voor hun aandeelhouders en niet naar wat het beste
is voor de gemeenschap.

Privatisering leidt _wellicht_ tot een betere verbinding A'dam-R'dam
maar tevens tot opheffing of uitkleding van verbindingen in Lutjebroek.
Een monopolie op zoiets als een spoornet is zo gek nog niet om enigszins
goede aansluitingen te houden...

Groetjes,
--
| Henk van Lingen                                                      |