Kosovaren gesignaleerd in Mokum, de elfde dag

vincent vincentn at XS4ALL.NL
Sun May 16 14:11:10 CEST 1999

Marc-Alexander Fluks schreef:

>  Believe-it-or-not: ik heb Kosovaren gezien.
>
>  Zomaar in 't wild.
>  Een stuk of 100.
>  Bij het Amstelstation.
>  Met dezelfde koffer.
>  Met politie erbij.
>  Zodat ze niet ontsnappen.
>  Dus ze waren echt.
>
>  Leken net mensen.

Dit honderdtal Kosovaren moet deel uit maken van de 500 die Amsterdam
gaat huisvesten. Het gaat hier waarschijnlijk om een interne
verplaatsing binnen Nederland van een deel van de eerste groep van 2000.
Van de tweede groep van 2000 is t/m vrijdag nog niemand uit de regio van
Kosovo vertrokken.Zie:  http://www.unhcr.ch/news/media/kosovo.htm

By the way, weten julie dat Noorwegen hard op weg is om de 1 promille
vluchteling per hoofd van de bevolking te overschrijden. (inwoners 4,3
miljoen, Kosovaarse vluchtelingen 3500 op vrijdag, and going on).

Nederland staat stil op 2000 vluchtelingen per 15 miljoen inwoners (0,13
promille). En is te beroerd om naar 0,26 promille te gaan.

Over de regio van Kosovo hoeven we al helemaal niet te spreken. daar
hebben we het over aantallen van 100 promille (1 vluchteling per 10
inwoners!!!).

Met vriendelijke groeten, Vincent Nijhof