Drst: a letter from Belgrade

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Wed May 12 13:35:07 CEST 1999

At 16:13 11-5-99 +0100, C.I.L.Houbraken at DNB.NL wrote:

>    Ik lees de kranten (o.a. over gevolgen van Golf-oorlog waar dezelfde
>wapens gebruikt werden als nu tegen Servie) maar houdt geen archief bij
>noch ben ik journalist die zijn bronnen natrekt. De "bewijzen" die jij
>"EERST WILT ZIEN" komen altijd achteraf - dan wordt je met de neus op de
>feiten gedrukt en zie je waar je als politicus verantwoordelijk voor bent
>geweest. Ik betreur het ten zeerste dat D66 Groen Links niet steunde en ik
>vrees dat we binnen niet al te lange tijd zullen ZIEN dat de huidige
>NATO-politiek die D66 steunt tot catastrofale gevolgen leidt. Ik wordt
> [...]

Een emotionele reactie waarbij met  - althans in deze discussie - niet ter
zake doende argumenten gesmeten wordt kan ik me bij dit onderwerp goed
voorstellen en veroordeel ik op zich niet. Aangezien bovenstaande reactie
hier en daar wat persoonlijk wordt en er naar mijn smaak een beeld van mijn
stellingname overblijft die mij niet bevalt, geef ik toch nog even een
reactie.
Ik lees ook kranten, kijk televisie e.d. en ben over het algemeen niet
bijster onder de indruk van de bronnenkritiek van de Nederlansche
Journalist. Vandaar dat ik daar niet meteen op af ga. De reactie van Emiel
vind ik interessant en het uitzoeken waard. Bewijzen hoeven niet per se
achteraf te komen.
Ook ik betreur het dat D66 GL niet steunde, alhoewel ik wel iets zie in het
argument dat een cease fire Milo in de kaart zal spelen. De ethnische
zuiveringen zullen er echt niet van stoppen en met het aangaan van deze
oorlog zijn politici als ik (overdrachtelijk bedoeld, neem ik aan. Ik ben
geen politicus) daar ook weer verantwoordelijk voor. Een moeilijke
afweging, die niet alleen emotioneel bepaald mag worden.
Arie, over je  tirade over mijn volslagen uit verband gerukte
argumenten/stelling m.b.t. het schijnbaar koste wat het kost overeind
houden van mijn gelijk wil ik alleen nog het volgende zeggen:
Het betrof hier argumenten , genoemd in een naar deze lijst doorgestuurd
mailtje van een (waarschijnlijk) architectuurstudente uit Belgrado die zelf
toegeeft reeds geruime tijd last te hebben van een mediablokkade, waarbij
ik kanttekeningen plaats. Mijn stellingen zou ik graag in deze context
beZIEN en bediscussieren en in geen andere.
Ook ik laat het hierbij.

Chido Houbraken

Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen
Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith but
shall not be binding nor shall they be construed as constituting any
obligation on the part of the Bank