TK-fractie, waar is u

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue May 11 14:12:18 CEST 1999

Andor Admiraal wrote:

> Dag Hein,
>
> Als je iets relevants hebt te melden, waarom mail je dat dan niet direct
> naar een kamerlid? Alle emailadressen staan op de D66 Homepage. Je kunt ze
> ook bellen, ook telefoonnummer staan op de website. Hoeveel makkelijker zou
> het moeten zijn voor een eenvoudig lid (of niet-lid). Wie tot tien kan
> tellen...

hallo Andor,

Voor mij zijn tweede kamerleden gewone mensen met een publieke functie.
En die kunnen derhalve, gezien hun functie, heel goed in het openbaar
discussies aangaan. Natuurlijk ligt hun hoofdtaak vooralsnog in de
kamer, maar gezien mijn ietwat hardnekkig geloof in `tele-democratie'
vind ik het een aantrekkelijke gedachte dat volksvertegenwoordigers ook
eens *direct* met het volk in contact treden. Interactief. En dan geen
1-op-1-tjes, maar openbaar, democratisch en collectief. De
discussielijsten geven daar een mooie gelegenheid toe. Dat het
tijdrovend is, is ontegenzeglijk waar. Maar dat zijn kamerdiscussies,
commissievergaderingen, werkbezoeken en fractie-overleggen (etc) ook.
Een meer directe democratie begint gewoon op de lijst, zeg ik maar even
simpel. Laten we als deocraten daarin het voorbeeld geven aan anderen!