ledental D66

A.H.L. Westerouen van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Wed May 5 11:31:27 CEST 1999

> noemen, maar er is wel een tendens voelbaar.

> Excuseer, maar zo heb ik de algemene discussie op deze lijst niet
> opgevat. Misschien is het toch aardig om namen te noemen, zodat de
> [beschuldigden] zich kunnen verdedigen.

Nee, want dan gaat de discussie over personen, en niet over de wijze
waarop de sociaal liberalen zich in de Nederlandse politiek kunnen
herstellen. Ik hoor om mij heen de verbazing van mensen dat ik me nog
ueberhaupt druk maak om deze partij. De meesten hebben d66 al
afgeschreven als een politieke factor. In openbaarheid wordt d66
steeds meer als een stervend organisme afgeschilderd. Cabaretiers
hebben er grappen over, in Buitenhof wordt op het opheffen van d66
gespeculeerd. En dan krijgen we een Kosovo crisis en dan zit iedereen
geparalyseerd naar enkele mannen met lange verhalen te luisteren,
neemt geen of nauwlijks stelling in. Dat knettert niet. Dat vlamt
niet, om met Tom kok te spreken. Het spijt me, maar ik vind Tom Kok
een van de weinigen die beweging brengt, die uit de grijze
vanzelfsprekendheden van de dagelijkse politieke praktijk durft te
stappen. En het is jammer dat juist hij dan van `oibibio-gelul' wordt
beschuldigt. Dat steekt me.

> houden van idealen en principes.

> Wie houd je tegen ?

Niemand. Ik ben alleen geen jongere.

> Uiteraard is alleen gal spuwen op deze lijst niet
> voldoende. Mobiliseer leden en breng een standpunt naar buiten,
gericht aan de
> TK-fractie. Ga de discussie aan.

Is gedaan, is gedaan. Er waren niet genoeg leden die het steunden.
Maar dat is okee, ik ben democraat genoeg om dat te accepteren.